Menu
  • Gratis afhalen en retourneren in 165 winkels
  • Gratis bezorging vanaf €35,-
  • Levertijd 1-2 werkdagen
  • Klantenbeoordeling van 9

Retourneren

Spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. Binnen de zichttermijn van 30 dagen mag je producten aan ons retourneren. Dit kan op 2 manieren, namelijk via PostNL (op eigen kosten) of je brengt het pakket bij je favoriete Xenos winkel in de buurt (gratis). Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen wij kosten in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Download het retourformulier

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  • Binnen de zichttermijn van 30 dagen mag je producten aan ons retourneren. Dit kan op 2 manieren, namelijk via PostNL (op eigen kosten) of je brengt het pakket bij je favoriete Xenos winkel in de buurt (gratis). Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen wij kosten in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    1. De bestelling terugbrengen in één van onze winkels.

    2. De bestelling met bijvoorbeeld PostNL aan ons retourneren, voorzien van het retourformulier.

    Als je een bestelling terugbrengt in een Xenos winkel zijn er geen kosten aan verbonden. De kosten voor het retourneren via een pakketdienst zijn afhankelijk van de grootte van het pakket en voor rekening van de klant. Het retouradres vind je ook op het retourformulier, en is als volgt Xenos BV, t.a.v. afdeling Retouren webshop, Schutweg 8, 5145 NP Waalwijk.

  • Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
  • Retourneren in onze winkels is helemaal gratis. Als je jouw bestelling via bijvoorbeeld PostNL retourneert, is dat op eigen kosten. De kosten van de retourzending zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van je pakket.

  • Kan ik een product dat ik online besteld heb, ruilen in een Xenos winkel?
  • Ja dat kan! Je kunt in de winkel een ander artikel uitzoeken.

  • Kan ik mijn retourzending volgen?
  • Ja, als je de retourzending via bijv. PostNL verzonden hebt, ontvang je een Track & Trace code waarmee je de status van het pakket kan volgen op de website van PostNL.

  • Hoe lang duurt een terugbetaling na het verwerken van mijn retourzending?
  • Als je via de Track & Trace code ziet dat je retourzending is ontvangen in ons magazijn, kun je de retourbetaling binnen 10 werkdagen op je rekening verwachten. Dit is echter altijd uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. We betalen terug via de door jou gekozen betaalmethode tijdens het bestellen. Indien je de volledige bestelling retourneert, dan betalen we het gehele aankoopbedrag terug inclusief de eventueel betaalde verzendkosten. De eventuele verzendkosten worden niet terugbetaald als je een deel van de bestelling behoudt.

  • Kan ik afgeprijsde producten ook retourneren?
  • Ja, je kunt alle ongebruikte producten binnen 30 dagen retourneren. Dit geldt alleen voor online aankopen. Sale artikelen die zijn gekocht in de winkel zijn uitgesloten van dit retourrecht.

  • Welke producten worden niet retour genomen?
  • • Oorbellen waarvan de verzegeling na levering is verbroken mogen niet geretourneerd worden vanuit hygiënisch oogpunt.

    • Etenswaren met een houdbaarheidsdatum korter dan 30 dagen.

  • Kan ik een Online Only product retourneren in de winkels?
  • Ja, je kunt Online Only producten ook ruilen en retourneren in een van onze winkels.

  • Waar moet mijn retourzending aan voldoen?
  • Hieronder vind je de voorwaarden die we stellen aan retourzendingen. Belangrijk om hier rekening mee te houden als je de volledige retourbetaling wilt ontvangen. Het kan voorkomen dat we een gedeelte van het retourbedrag inhouden als de retourzending niet aan onderstaande voorwaarden voldoet.

    • Voldoende gefrankeerd zijn;

    • Binnen de zichttermijn van 30 dagen na levering moet het product geretourneerd zijn;*

    • Het product moet in de onbeschadigde fabrieksverpakking zitten;

    • Het product moet compleet geretourneerd worden;

    • Het product is niet gebruikt;

    • Wij vragen je om bij de retourzending het ordernummer duidelijk zichtbaar te vermelden;

    • Als je de volledige order retour stuurt, ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten retour.

    *Indien je op dag 30 na levering van de aankoop afziet, heb je nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te retourneren.

  • Krijg ik ook de betaalde verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?
  • Als je jouw volledige online bestelling retourneert, krijg je ook de betaalde verzendkosten terug. Retourneer je slechts een deel van je online bestelling, dan geldt dit niet. Gekozen servicekosten (zoals Riverty/Afterpay) worden niet terugbetaald.

  • Retourneren via Europees modelformulier voor herroeping
  • Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping om kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

 

Neem contact met ons op

Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Contactformulier  Antwoord binnen 2-3 werkdagen
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.