Bestellen en Betalen
Bestellen en betalen op Xenos.nl werkt heel makkelijk en snel. Kom je er toch niet helemaal uit? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:
Bestellen
- Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
-
Plaats je favoriete Xenos items in de winkelmand.
Stap 1. Adresgegevens invullen
Als je ingelogd bent met je Xenos account zijn je adresgegevens automatisch ingevuld, lekker makkelijk!
Stap 2. Bezorgmethode kiezen
Het is mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of je kunt het ophalen bij een winkel in de buurt.
Stap 3. Betaalmethode kiezen & controle
Kies je betaalmethode en controleer je bestelling.
Stap 4. Afrekenen
Voor het afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving.
Stap 5. Bevestiging bestelling
In je mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.
- Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Wat kan ik doen?
-
Je kunt je e-mailadres achterlaten bij een product dat is uitverkocht. Je ontvangt dan eenmalig een e-mail zodra het betreffende product weer voorradig is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.
Het product kan nog wel voorradig zijn bij jouw favoriete Xenos winkel in de buurt. Klik dan op 'Bekijk de winkelvoorraad' en zoek op jouw plaats of postcode.
- Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
-
Door retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen al snel weer leverbaar zijn. Wanneer een product is uitverkocht, kun je jouw e-mailadres achterlaten bij het betreffende product. Je krijgt dan een seintje zodra het product weer op voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.
- Ik wil graag bestellen als zakelijke klant, hoe moet ik dat doen?
-
Bij Xenos leveren we natuurlijk ook aan bedrijven. Ons brede en kleurrijke productassortiment leent zich zeker voor de zakelijke markt. Heb je een product gezien op onze website die je graag zou willen bestellen? Rond je bestelling online af en betaal via de door jou gewenste betaalmethode. Voor overige vragen, vul dan dit formulier in.
- Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?
-
Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 15 euro. Onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen worden niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten, in tegenstelling tot veel andere webwinkels. Je kunt op Xenos.nl al online bestellen vanaf €15,-. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kun je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn zo'n 165 Xenos winkels door heel Nederland.
Betalen
- Op welke manier kan ik betalen?
-
Online kan je betalen met iDeal, creditcard (Visa & Mastercard), Paypal, Riverty (alleen beschikbaar vanaf een minimale besteding van 50 euro), via overboeking en/of met cadeaukaarten zoals de Xenos cadeaukaart, VVV cadeaukaart, VVV Shop & Chill, Huis & Tuin Cadeau en De Cadeaukaart.
- Kan ik bij Xenos achteraf betalen?
-
Ja, dat is mogelijk. Je kunt betalen met een creditcard en Riverty (bij Riverty geldt een minimale besteding van 50 euro). Bij Riverty ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen binnen 14 dagen. Tip: Bij Riverty heb je de mogelijkheid om gratis je factuur te pauzeren (7 dagen), bijvoorbeeld na retourneren. Als je voor de eerste keer met Riverty een betaling doet, krijg je een minder hoog limiet. Het kan dus zijn dat deze betaalmethode daarom wordt geweigerd in de checkout. Lukt het je niet om je bestelling af te ronden met Riverty? Kijk dan hier voor tips op of neem contact op met de Riverty klantenservice via 020-7230270 of [email protected].
Een andere manier om achteraf te betalen is via overboeking. Je order wordt dan verwerkt nadat de betaling is ontvangen.
- Hoe werkt betalen via Overboeking?
-
Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen via Overboeking. Via SEPA overboekingen kunnen Europese overschrijvingen worden gedaan. Nadat je onderin op afrekenen klikt, word je bestelling direct geplaatst. Vervolgens krijg je een email om de betaling te voldoen, waarin alle betaalgegevens vermeld staan. Via je eigen bankieren (app) vul je de juiste gegevens in, let op: zorg ervoor dat het betalingskenmerk exact hetzelfde is als in de e-mail staat vermeld. Anders kan de betaling niet worden verwerkt.
Je order wordt vervolgens ingepakt en verzonden nadat de betaling is ontvangen. Het kan tot wel 14 dagen duren voordat je order met 'Overboeking' is verwerkt. Banken nemen hun eigen tijd om overboekingen te verwerken, het kan dus lang duren voordat een betaling bij ons binnen is. Je order wordt pas verzonden zodra de overboeking is ontvangen en dat kan tot wel 14 dagen duren.
- Hoe werkt betalen met een cadeaukaart?
-
Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen met een cadeaukaart. Nadat je onderin op afrekenen klikt, word je doorgestuurd naar een volgende pagina. Daar kun je kiezen welke cadeaukaart je wilt gebruiken en daarna vul je jouw cadeaukaartgegevens in. Je kunt per bestelling slechts 1 cadeaukaart verzilveren. Dit geldt echter niet voor de Xenos cadeaukaarten: je kunt per bestelling meerdere Xenos cadeaukaarten verzilveren. Is het saldo op je cadeaukaart niet toereikend voor het gehele bedrag? Kies dan voor een andere betaalmethode.
- Hoe lang is een Xenos cadeaukaart geldig?
-
De geldigheid vind je op de achterzijde van de kaart. Xenos cadeaukaarten zijn altijd minimaal 3 jaar geldig. Wanneer een Xenos cadeaukaart beperkt geldig is, kan je de geldigheid via de saldochecker checken. Cadeaukaarten die via een speciale actie worden uitgegeven kunnen een afwijkende geldigheid hebben; de periode waarin de cadeaukaart geldig is staat dan op en bij de cadeaukaart vermeld.
Neem contact met ons op
Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief) |
Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur* |
Contactformulier |
Antwoord binnen 2-3 werkdagen |
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl |
Antwoord binnen 1 werkdag |
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL |
Antwoord binnen 1 werkdag |
* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.