Menu
  • Gratis afhalen en retourneren in 165 winkels
  • Gratis bezorging vanaf €35,-
  • Levertijd 1-2 werkdagen
  • Klantenbeoordeling van 9

Bestellen en Betalen

Bestellen en betalen op Xenos.nl werkt heel makkelijk en snel. Kom je er toch niet helemaal uit? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:

Bestellen

  • Wat is de status van mijn bestelling?
  • De orderbevestiging is het bewijs dat je bestelling goed is doorgekomen. Je ontvangt deze binnen enkele minuten na het bestellen via de e-mail. Heb je een online account? Dan kun je de orderstatus ook altijd terugvinden bij je bestelhistorie.

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Bekijk je spam inbox, mogelijk is het daar per ongeluk terecht gekomen. Niks gevonden? Misschien heb je per ongeluk een typefoutje gemaakt met het invoeren van je emailadres. Maak gebruik van het contactformulier om dit te melden bij onze klantenservice.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  • Plaats je favoriete Xenos items in de winkelmand.

    Stap 1. Adresgegevens invullen
    Als je ingelogd bent met je Xenos account zijn je adresgegevens automatisch ingevuld, lekker makkelijk!

    Stap 2. Bezorgmethode kiezen
    Het is mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of je kunt het ophalen bij een winkel in de buurt.

    Stap 3. Betaalmethode kiezen & controle
    Kies je betaalmethode en controleer je bestelling.

    Stap 4. Afrekenen
    Voor het afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving.

    Stap 5. Bevestiging bestelling
    In je mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Annuleren kan niet meer als je bestelling definitief afgerond en betaald is. Dit omdat we meteen aan de slag gaan in ons magazijn om je bestelling in te pakken. Je kunt natuurlijk wel je bestelling retourneren zodra deze bezorgd is.

  • Kan ik de inhoud van mijn bestelling nog wijzigen?
  • Het wijzigen van je bestelling kan alleen als je nog niet hebt afgerekend. Na betaling van je bestelling is deze afgerond en gaan we meteen aan de slag in ons magazijn om hem in te pakken.

  • Ik heb een typefout gemaakt in mijn bezorgadres, wat moet ik doen?
  • Dit kunnen wij helaas niet wijzigingen i.v.m. privacy. Ook PostNL kan het bezorgadres van je bestelling helaas niet meer aanpassen. Wel kun je een bestelling die al naar je onderweg is, vaak nog laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit kun je aangeven als je de Track & Trace mail hebt ontvangen.

  • Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Wat kan ik doen?
  • Je kunt je e-mailadres achterlaten bij een product dat is uitverkocht. Je ontvangt dan eenmalig een e-mail zodra het betreffende product weer voorradig is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.

    Het product kan nog wel voorradig zijn bij jouw favoriete Xenos winkel in de buurt. Klik dan op 'Bekijk de winkelvoorraad' en zoek op jouw plaats of postcode.

  • Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
  • Door retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen al snel weer leverbaar zijn. Wanneer een product is uitverkocht, kun je jouw e-mailadres achterlaten bij het betreffende product. Je krijgt dan een seintje zodra het product weer op voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.

  • Ik wil graag bestellen als zakelijke klant, hoe moet ik dat doen?
  • Bij Xenos leveren we natuurlijk ook aan bedrijven. Ons brede en kleurrijke productassortiment leent zich zeker voor de zakelijke markt. Heb je een product gezien op onze website die je graag zou willen bestellen? Rond je bestelling online af en betaal via de door jou gewenste betaalmethode. Voor overige vragen, vul dan dit formulier in.

  • Kan ik bestellen met een buitenlands adres?
  • Het is mogelijk om met een adres in België een bestelling te plaatsen. Bij een zakelijke bestelling vanuit België graag eerst contact opnemen met de klantenservice via dit formulier.

  • Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?
  • Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 15 euro. Onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen worden niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten, in tegenstelling tot veel andere webwinkels. Je kunt op Xenos.nl al online bestellen vanaf €15,-. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kun je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn zo'n 165 Xenos winkels door heel Nederland.

  • Zijn de verkooprijzen inclusief BTW?
  • Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

Betalen

  • Op welke manier kan ik betalen?
  • Online kan je betalen met iDeal, creditcard (Visa & Mastercard), Paypal, Riverty (alleen beschikbaar vanaf een minimale besteding van 50 euro), via overboeking en/of met cadeaukaarten zoals de Xenos cadeaukaart, VVV cadeaukaart, VVV Shop & Chill, Huis & Tuin Cadeau en De Cadeaukaart.

  • Kan ik bij Xenos achteraf betalen?
  • Ja, dat is mogelijk. Je kunt betalen met een creditcard en Riverty (bij Riverty geldt een minimale besteding van 50 euro). Bij Riverty ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen binnen 14 dagen. Tip: Bij Riverty heb je de mogelijkheid om gratis je factuur te pauzeren (7 dagen), bijvoorbeeld na retourneren. Als je voor de eerste keer met Riverty een betaling doet, krijg je een minder hoog limiet. Het kan dus zijn dat deze betaalmethode daarom wordt geweigerd in de checkout. Lukt het je niet om je bestelling af te ronden met Riverty? Kijk dan hier voor tips op of neem contact op met de Riverty klantenservice via 020-7230270 of [email protected].

    Een andere manier om achteraf te betalen is via overboeking. Je order wordt dan verwerkt nadat de betaling is ontvangen.

  • Hoe werkt betalen via Overboeking?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen via Overboeking. Via SEPA overboekingen kunnen Europese overschrijvingen worden gedaan. Nadat je onderin op afrekenen klikt, word je bestelling direct geplaatst. Vervolgens krijg je een email om de betaling te voldoen, waarin alle betaalgegevens vermeld staan. Via je eigen bankieren (app) vul je de juiste gegevens in, let op: zorg ervoor dat het betalingskenmerk exact hetzelfde is als in de e-mail staat vermeld. Anders kan de betaling niet worden verwerkt.

    Je order wordt vervolgens ingepakt en verzonden nadat de betaling is ontvangen. Het kan tot wel 14 dagen duren voordat je order met 'Overboeking' is verwerkt. Banken nemen hun eigen tijd om overboekingen te verwerken, het kan dus lang duren voordat een betaling bij ons binnen is. Je order wordt pas verzonden zodra de overboeking is ontvangen en dat kan tot wel 14 dagen duren.

  • Hoe werkt betalen met een cadeaukaart?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen met een cadeaukaart. Nadat je onderin op afrekenen klikt, word je doorgestuurd naar een volgende pagina. Daar kun je kiezen welke cadeaukaart je wilt gebruiken en daarna vul je jouw cadeaukaartgegevens in. Je kunt per bestelling slechts 1 cadeaukaart verzilveren. Dit geldt echter niet voor de Xenos cadeaukaarten: je kunt per bestelling meerdere Xenos cadeaukaarten verzilveren. Is het saldo op je cadeaukaart niet toereikend voor het gehele bedrag? Kies dan voor een andere betaalmethode.

  • Ik heb een Xenos cadeaukaart, waar kan ik checken welk bedrag er (nog) op staat?
  • Je kunt het saldo van je Xenos cadeaukaart hier checken.

  • Hoe lang is een Xenos cadeaukaart geldig?
  • De geldigheid vind je op de achterzijde van de kaart. Xenos cadeaukaarten zijn altijd minimaal 3 jaar geldig. Wanneer een Xenos cadeaukaart beperkt geldig is, kan je de geldigheid via de saldochecker checken. Cadeaukaarten die via een speciale actie worden uitgegeven kunnen een afwijkende geldigheid hebben; de periode waarin de cadeaukaart geldig is staat dan op en bij de cadeaukaart vermeld.

  • Mijn Xenos cadeaukaart werkt niet, wat kan ik doen?
  • Als je Xenos cadeaukaart niet werkt, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.

  • Ik heb een kortingscode. Wanneer vul ik dit in?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) een kortingscode invullen. De korting wordt automatisch verrekend bij de betaling. De korting is niet geldig op cadeaukaarten, lopende acties en verzendkosten. Let op: De kortingscode is hoofdlettergevoelig.

  • Heeft Xenos een veilige online betaalomgeving?
  • Ja, zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving. Je transactiegegevens worden verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

 

Neem contact met ons op

Bel ons op 088-0274300 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Contactformulier  Antwoord binnen 2-3 werkdagen
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.